Lampa se sovou pálenou
< Zpět na práci
Rozměr (VxŠ) | 60x40 cm |
Váha (g) | 4800 g |
Světelný zdroj | 12 V LED, teplá bílá |
Ovládání | Dotykový senzor skrytý pod dřevem |
Materiál podstavce | Oliva |
Materiál obruče | Ořech |
Materiál řezby | Bříza, barvená |
Povrchová úprava | Směs přírodních olejů a vosků od Hermann Sachse |
Zde vidíte začátek procesu každé mé řezby. Nejdříve si vytvořím nákres řezby na dřevo, podle kterého vyříznu přibližný tvar. Pro tuto řezbu jsem si vybral dřevo z břízy zejména kvůli její tvrdosti. Detaily jsou v tomto dřevě krásně vidět. Také se mi zamlouvala svou neutrální barvou.
Na této fotce vidíte již hrubě opracovanou řezbu, která teprve začíná nabírat svůj tvar. Tento stav řezby je pro mě zásadní především kvůli vizualizaci. Dokážu si díky tomu představit třeba to, jak velké oči bude soška mít nebo kde bude přechod peří. Proporce jsou na řezbách asi nejdůležitější.
Vyřezávání obličeje pro mě bylo nejnáročnější. Zejména mi daly zabrat hluboko usazené oči a křivky spojující zobák s okolní částí hlavy. Protože jsem se snažil vytvořit co nejrealističtější řezbu, řídil jsem se hlavně fotografiemi, na kterých jsem studoval anatomii celého zvířete.
Překonal jsem vyřezání velice náročného obličeje i precizní práci při řezbaření jednotlivých pírek. Většina detailů je tak již hotová a nás čeká předposlední část. Broušení hrudi a vyřezání drápů. Už se blížíme do finále.
Řezbářská část je za námi. Dalším krokem bylo barvení sošky akrylovými barvami a poprvé v životě jsem zkusil i airbrush. Práce s airbrushem byla při nejmenším stresující, protože vidina toho, že celý obličej nedopatřením postříkám černou barvou, se mi úplně nelíbila. Nakonec vše dobře dopadlo. Naštěstí. Pokud jste dočetli až sem, ze srdce Vám děkuji. Za malou odměnu se dozvíte, jak dlouho tato řezba trvala. Bavíme se zde o 56 hodinách čisté práce.